ÎMPRUMUTUL PARTICIPATIV – susține un antreprenor!

by Diaspora Economică pentru Moldova

  • Campaign
  • Comments
  • Backers

Grupul de Lucru Economic creat în cadrul întrunirii „Offline Adoptă un Vot” de la Veneția (18-20 martie, 2017) și numit în continuare Diaspora Economică pentru Moldova (DEM) lansează un proiect-pilot inovativ al cărui scop este de a oferi antreprenorilor din Republica Moldova o modalitate de finanțare accesibilă și mai ieftină. Prin intermediul instrumentului de împrumut participativ fiecare cetățean din Republica Moldova, dar și de peste hotare poate acorda un împrumut unui antreprenor local care are nevoie de finanțare pentru a-și continua sau extinde afacerea. Rata de dobândă pentru antreprenor este una redusă și este impusă pentru a acoperi cheltuielile tranzacționale. Această idee s-a născut în grupul DEM din dorința exprimată a mai multor persoane fizice originare din Republica Moldova cu ședere permanentă sau temporară în străinătate de a contribui cu împrumuturi din economiile proprii la dezvoltarea inițiativelor de antreprenoriat din Republica Moldova. În cadrul proiectului antreprenorul a fost selectat prin concurs public, iar pentru departajare a fost folosit criteriul impactului social (crearea de locuri noi de muncă, ajutorul unei comunități, activitatea de voluntariat, etc). Doamna Elena Ețcu, afacerea căreia a fost selectată pentru acest proiect, s-a angajat să creeze noi locuri de muncă în schimbul împrumutului acordat. Astfel, oferind un împrumut prin intermediul acestui proiect, finanțatorii susțin nu doar un antreprenor, ci și dezvoltarea economică a Republicii Moldova.


Mecanism Colectarea fondurilor este efectuată prin intermediul platformei Guvern24. Acest infografic descrie în detalii mecanismul împrumutului participativ.



Notă: Pentru a deveni „Finanțator” trebuie să urmați acești pași: 1) Descărcați contractul  de acordare a împrumutului aici. 2) Completați contractul; 3) Scanați contractul și expediați-l în format PDF pe adresa info@guvern24.md.


Acest lucru este necesar deoarece, potrivit legislației curente, fără semnătura dvs. contractul nu este valid. 


În cazul în care contractul nu este semnat și expediat pe email, contribuția va fi catalogată drept donație! Deci nu uitați să trimiteți contractul semnat și scanat!


Introducere Sunt Elena Ețcu, antreprenoare în segmentul industriei ușoare din Republica Moldova, și cred că e posibil să deschizi și să dezvolți o afacere la noi în țară, indiferent de situația politică și economică. În același timp, această idee poate fi realizată doar cu ajutorul oamenilor.princilapa


Mica mea afacere produce haine naționale, piese de design interior, suvenire, haine etno, rochii de seară-etno, ținute pentru cununie și botez. În același timp, datorită faptului că avem experiență, tehnică și oameni calificați, îmi doresc extrem de mult să relansăm o altă linie de producere. Din acest motiv, împreună cu Diaspora Economică pentru Moldova și Guvern24 lansez un apel să contribuim cu toții la relansarea acestei linii de producere. Prin amenajarea la cei 100 metri pătrați din proprietatea mea ca spațiu de producere, voi reduce cheltuielile pentru arendă și îmi va da posibilitatea sa creez noi locuri de muncă. Împreună putem crea condițiile necesare pentru ca câteva familii să rămână acasă și să nu plece peste hotare.


Echipa După o perioadă când în companie activau peste 45 de angajați oficiali, acum sunt doar 12 persoane active, alte 2 persoane sunt în concediu de maternitate, iar o bună parte lucrează temporar în alte întreprinderi așteptând să relansăm linia de producere și să revină în colectivul nostru productiv. Echipa noastră constă din următoarele persoane: - Directorul (eu) care sunt și designerul de bază; - Contabilul - 1 persoană; - Secția de cadre: jurist și inginer tehnicii securității - 1 persoană; - Maestru - 1 persoană; - Tehnolog - 1 persoană; - Croșetorese - 2 persoane; - Cusătorese - 1 persoane; - Croitor - 1 persoane; - Brodătoare - 3 persoane. Experiența Afacerea a fost lansată în 2006. Între timp, am acumulat experiențe, utilaj, poziționare pe piață. Avem un nume bun SRL „Tradiții Noi” și chiar am lansat în 2014 marca „ETNOPERA” și un magazin online www.etnopera.com. (care la moment nu funcționează, însă cu contribuția câtorva persoane din diasporă lucrăm pentru relansarea acestuia)etnooperatitlul


În 2015 am fost apreciată ca cel mai bun designer din Republica Moldova. Pe parcursul anilor am reușit multe: o mare parte din colective din țară  (ansamblurile Hora Folk Dance, Moștenitorii, Hora de la Prut din Ungheni, Stejărel din Strășeni, liceul Cojușna, grădinița din Dubăsarii Vechi, liceul Ion și Doina Teodorovici), dar și din diasporă au fost îmbrăcate în port popular, iile noastre au ajuns chiar și în cele mai îndepărtate țări ale lumii: Canada, SUA, Coreea de Sud, Republica Sud-Africană, Japonia, Australia, Filipine, nemaivorbind de Italia, Franța, România, Rusia, Polonia, Irlanda etc. În plus, am avut și diferite prezentări de modă (festivalul designerilor, parada Internațională de modă din Pitești etc.). Din 2010 până în 2015 am colaborat cu o companie italiană. Noi am reușit să coasem valize de voiaj pentru „BRIC’s (din Milano) și din cauza volumelor mari pentru export am închiriat un spațiu de producere. Totuși, din cauza condițiilor de parteneriat dezavantajoase, am sistat colaborarea cu BRIC’s la sfârșitul anului 2015, iar activitatea în acel spațiu închiriat a fost stopată.


1234Situația actuală Din momentul sistării colaborării cu compania italiană, m-am focusat pe crearea hainelor naționale (un produs foarte profitabil, de altfel), am investit în brand-ul Etnopera și am căutat parteneri pentru lansarea altor produse. Am reușit să ne reinventăm și acum suntem gata sa funcționăm la turații maxime. Acum noi dorim să relansăm linia de producere a genților/valizelor, însă utilizând propriul spațiu de producere. Linia este planificată să vină cu un nou produs pe piață. La moment am deja două oferte: de la o fabrică de genți și rucsacuri, dar și crearea de genți pentru poșta României.


situatia


Planurile pentru viitor Linia este planificată să vină cu un nou produs pe piață. În 3-4 luni planificăm să avem din nou un număr de 30-40 de angajați. Se vor mări volumele de produse ale companiei, care sunt destul de căutate. Se vor realiza colecțiile care sunt acum în faza de schițe, vise și dorințe. Avem deja tehnica necesară, precum și spațiul de lucru care ne aparține în casa pe care am construit-o, totodată, avem în plan să includem și un atelier. Aceasta activitate îmi va permite să suplimentez și diversific veniturile companiei și să întrețin o echipă puternică. colaj 1


Totodată, planificăm lucru mai intens cu magazinul online, însă cel mai important este stoparea exodului tinerilor care vor să plece peste hotare. Ne propunem să facilităm angajarea tinerilor în câmpul muncii pentru a-i motiva să rămână acasă. Un alt moment este păstrarea tezaurului portului popular, pe care trebuie să-l promovăm și să ne creștem generațiile de copii și adolescenți cu demnitate. Ne conducem de sloganul „Poartă IE cu mândrie”, iar ultimul timp am observat că aceasta se poartă din ce în ce mai mult.viitor


Unde vor fi investiți banii? A doua linie de producție va putea fi relansată imediat după finisarea lucrărilor de reparație și instruirea noilor angajați - pentru aceasta, primul pas ar fi angajarea 10-15 persoane. Banii vor fi folosiți pentru reparația și amenajarea spațiului de lucru. După o discuție cu un specialist de construcții care a informat-o că o finisare (inclusiv electricitatea și încălzirea) de bună calitate va consta în jurul a 5000 euro și că lucrările vor dura aproximativ două luni.123


Ați reușit să observați ce lucruri frumoase face echipa noastră chiar dacă condițiile nu sunt cele mai bune. Noi facem producție care de fiecare dată lasă fericiți clienții finali - fie că aceștia au 5 ani sau 50 de ani. Oare nu merită condiții mai bune de lucru echipa care produce aceste lucrări minunate? Sunt convinsă că oameni noștri pot să ofere o mână de ajutor indiferent în ce parte a globului se află ei, pentru că ceea ce facem noi este despre oameni și pentru oameni.


copilașio


Costul creditului si rambursarea? Inițiativa de a implementa un proiect de crowdlending a parvenit de la Diaspora Economică pentru Moldova (DEM), care este Grupul de Lucru pe domeniul economic creat după Offline-ul „Adoptă un Vot” de la Veneția din martie 2017. DEM și-a propus sa implementeze un proiect unde cei din diaspora și aflați acasă ar putea oferi un împrumut cu impact social care sa acopere doar inflația. În jur de 9 antreprenori au aplicat la apelul de finanțare lansat de DEM și după o verificare riguroasă a afacerilor, Elena Ețcu a fost selectată pentru acest proiect pentru a minimiza riscurile. Din acest motiv, costul împrumutului va acoperi doar inflația în zona euro și a fost stabilit la 1.5%. Împrumutul oferit de către dumneavoastră va fi rambursat timp de 18 luni. Pentru ca reparația spațiului de producere va dura în jur de vreo 2 luni, iar iarna cheltuielile de întreținere cresc considerabil, împrumutul va avea o perioadă de grație de 6 luni. Respectiv, în următoarele 12 luni, antreprenorul va rambursa împrumutul. Transferurile bănești vor fi făcute pe contul bancar al Agentului, iar ultimul va distribui banii către împrumutători prin mecanismul de transfer P2P de la MICB care oferă cele mai avantajoase comisioane.


11 Noiembrie – Mereni18 Noiembrie – Budești25 Noiembrie – Bălțata.


Notă: Pentru a deveni „Finanțator” trebuie să urmați acești pași: 1) Descărcați contractul  de acordare a împrumutului aici. 2) Completați contractul; 3) Scanați contractul și expediați-l în format PDF pe adresa info@guvern24.md.


Acest lucru este necesar deoarece, potrivit legislației curente, fără semnătura dvs. contractul nu este valid. 


În cazul în care contractul nu este semnat și expediat pe email, contribuția va fi catalogată drept donație! Deci nu uitați să trimiteți contractul semnat și scanat!


*De asemenea, contractul menționează orice sumă mai mică de 50 de euro va fi automat considerată donație. De ce? Pentru că, după cum ați înțeles deja din infografic, cheltuielile de tranzacție sunt atât de mari, încât ar face costul total al împrumutului la sumele mai mici de 50 de euro mult prea mare și cu totul dezavantajos pentru antreprenor. Ori scopul inițiativei noastre este anume de a oferi antreprenorilor o alternativă de finanțare mai accesibilă.


  1. Dumitru Vicol 

    Antreprenorii de buna credinta trebuie sustinuti.

    1 day ago
    €500
  2. Camelia Vasilov 

    1 day ago
    €500

This is a unique website which will require a more modern browser to work!

Please upgrade today!