Crowdfunding este practica finanțării unui proiect sau a unei idei de afacere, prin creșterea contribuțiilor bănești realizate de societate și desigur, în beneficiul societății. De altfel, reprezintă o forma de finanțare colectivă.
Conceptul de Crowdfunding poate fi ușor realizabil prin intermediul poștei electronice, a evenimentelor de caritate și multe altele. O tendință răspândită au ajuns a fi platformele de crowdfunding unde, vizitatorii și potențialii donatori, pot percepe cauza relatată în detaliu, și, cu facilitate poate realiza o donație pentru a susține ideile comunității.
Astăzi, crowdfunding-ul este un fenomen nou, în mare parte, utilizat pe scară largă de social media. Primul câștig popular și în masă a fost în domeniul artei și a comunității muzicale. Prima tentativă de crowdfunding a fost în anul 1997, când fanii au semnat pentru un întreg tur în SUA a formației britanice rock “Marillion”; donațiile lor au înregistrat cca US $ 60.000 prin intermediul unei campanii în Internet create de însăși fanii trupei. Cum am mai menționat, ideea a fost concepută și gestionată de către susținători, fără nici o implicare a membrilor trupei;
Contribuția fiecăruia, sporește acțiunea de crowdfunding și influențează valoarea finală și rezultatele procesului. Fiecare persoană, posedă capacitatea de a se înrola în mai multe funcții pe măsură ce participă în tot acest proces al crowdfunding-ului: dânsul este un “agent pe caritate” care, selectează și promovează proiectele/inițiativele în care acesta crede. Alteori, acești indivizi sunt donatori orientați spre finanțarea ideilor comunitare. De asemenea, ei pot deveni acționari, și pot astfel contribui la dezvoltarea și creșterea donațiilor. A difuza informație despre proiectele pe care le susțin în comunitățile lor în mediul online, generând astfel, un sprijin suplimentar.
Motivația pentru participare în asemenea evenimente, condiționează responsabilitatea de participant în drumul spre success a unei sau alte persoane; ori, sentimentul apartenenței a unui întreg (sistem social) – lucru extrem de important pentru dezvoltarea noastră individuală.
La fel, părțile participante, au șansa de a fi printre primii care află noutăți/actualizări în legătură cu proiectul pe care-l sprijină. Acest fapt avantajează ambele părți, prin faptul că se poate pronunța într-un mod mai direct pentru dezvoltarea ideii. Crowdfunding-ul este de asemenea deosebit de atractiv pentru finanțatorii care sunt familia și prietenii unui creator. Aceasta ajută să medieze termenii acordului lor financiar și de a gestiona așteptările fiecărui grup pentru proiect.
“LIKE & SHARE” – Cu siguranță, reprezintă o mișcare avantajoasă pentru promovarea unui proiect, însă după ultimile estimări – deloc benefică pentru colectarea donațiilor care, și este de fapt, principalul scop al plasării proiectelor pe platformă.
Pentru că un like și share destinate susținerii unei idei comunitare, nu constituie decât un pas făcut doar pe jumatate. Iar dacă orice acțiune, o dată începută trebuie realizată până la sfârșit, atunci hai să o facem împreună!
Împreună putem oferi o șansă la viața, ori o putem crea accesibilă pentru persoanele cu dizabilități sau o idee comunitară poate prinde rădăcini la fel, cu contribuția fiecăruia.
Spre exemplu, acum recent, am făcut postare la proiectul “Să ajutăm să o salvăm pe Diana”. Acesta a fost distribuit de 89 de ori și a primit 118 like-uri dar, nici un leu nu a fost donat de pe urma la toate aceste distribuiri și like-uri acumulate.
O faptă bună este de neprețuit, valoarea căreia nu-i poate fi estimată – lucru cert! Însă, pentru acești oameni aflați în impas, nu poate fi conceput un alt ajutor decât susținerea financiară, ceea ce reprezintă o șansă reală la viață!
Cu fiece donație – contribuim la o lume mai bună.